Kun Lounais-Suomen Taxidata näkyy ja kuuluu radiossa, lehdissä, näyttötauluilla ja somessa, mainosten takana on tiivis, toimiva yhteistyö Jappiksen kanssa.
–Hyvän mainostoimistoyhteistyön perusta on pitkäjänteisyys ja hyvä keskusteluyhteys. Niiden avulla homma rokkaa! Itse arvostan myös sitä, että yhteistyökumppanimme on turkulainen, joten esimerkiksi tapaamiset järjestyvät helposti ja nopeasti, sanoo myynti- ja markkinointipäällikkö Harri Lehtinen Lounais-Suomen Taxidatasta.
Monien turkulaisten tunteman Lounais-Suomen Taxidatan juuret ovat liki 70 vuoden takana, legendaarisessa Ula-taksissa. Ula-taksi on Suomen vanhin taksikeskus, joka perustettiin Turkuun vuonna 1953. Taksien välitystoiminta on jatkunut yhtäjaksoisesti siitä saakka, ja vuonna 1992 yrityksen nimeksi vaihtui Lounais-Suomen Taxidata. Lounais-Suomen Taxidata on alueen suurin toimija, jonka palveluksessa on noin 460 taksia ja 1200 koulutettua kuljettajaa.
Turvallinen ja luotettava brändi
Mainostoimisto Jappiksen ja Lounais-Suomen Taxidatan yhteistyö alkoi vuonna 2018, kun taksilaki uudistui ja kilpailu alalla kiihtyi. Taxidata halusi lähteä rakentamaan brändiään määrätietoisemmin, ja yrityksen palvelukseen tullut Harri Lehtinen löysi sopivan yhteistyökumppanin Jappiksesta.
–Taxidatan brändin rakentaminen on mukavaa, koska yritykseen liitetään niin positiivisia mielikuvia. Se on tuttu, turvallinen ja luotettava, ja yrityksellä on laadukas kalusto ja ammattitaitoiset kuljettajat, sanoo Jappiksen asiakkuusjohtaja Eija Tammi.
–Taksipalveluiden kohdeyleisö on hyvin moninainen, ja asiakkaita on kaikista ikäluokista, joten mahdollisuuksia on valtavasti. Ihmisten tarpeet ovat erilaisia eri vuodenaikoina, vuorokaudenaikoina ja jopa eri viikonpäivinä! Tässä nouseekin tärkeään rooliin monikanavaisuus, jotta tavoitamme erilaiset asiakasryhmät, sanoo Tammi.
Taxidatalle tehdyn vuosisuunnitelman perusteella yritykselle toteutetaan tarpeen mukaan monikanavaisia mainosratkaisuita esimerkiksi televisioon, radioon, lehtiin, sosiaaliseen mediaan ja ulkonäyttöihin. Tavoitteena on aina toteuttaa kampanjoita, jotka ovat kustannustehokkaita ja taipuvat moneen mediaan. Tulokset analysoidaan ja niitä seurataan säännöllisissä palavereissa. –Kun Jappis onnistuu mainoskampanjassa, Taxidata saa positiivista palautetta, Lehtinen sanoo.
Historian havinaa mainoksissa
Eija Tammi kehuu sitä, että Taxidata on todellinen ihanneasiakas: aina avoin uusille ideoille ja kanaville.
Yksi onnistuneista yhteistyönä toteutetuista kampanjoista oli sloganiltaan ”Miljoonien kyytien kokemuksella”, ja Harri Lehtinen kertoo, että kampanjan tarroja näkyy vieläkin autoissa. Kampanja oli kuljettajille mieluinen ja kertoi rautaisesta, pitkästä kokemuksesta.
Molemmille osapuolille mieluisa on myös tuorein kampanja, joka kertoo taksiyrittäjä Sirkka Liitolasta, jonka perheessä taksin ajaminen kulkee melkein geeneissä. Kaikessa mainonnassa ammennetaan mielellään yrityksen pitkästä historiasta ja ammattitaitoisista ihmisistä. Omia kampanjoita on tehty myös muun muassa Taxidatan ympäristöystävällisistä autoista ja monipuolisista yrityspalveluista, kuten esimerkiksi pikakuljetuksista, kertakorteista, omatolpasta ja premium-palveluista.