Kun katsot televisiosta jännittävää urheilumatsia ja maalitilanteen hidastusta, on ärsyttävää, jos kuva värisee ja välkkyy. Vika ei ole televisiossa eikä lähetyksen laadussa, vaan kyseisen tilan valaistuksessa.
Juuri televisiointien takia urheiluhallien ja areenoiden valaistus on tärkeä asia, ja lisäksi monilla lajeilla on omat vaatimuksensa valaistuksen suhteen.
Salossa toimiva, kotimainen Easy LED kehittää ja valmistaa ledvalaistusratkaisuja esimerkiksi juuri urheiluareenoille. Yrityksen kädenjälki näkyy esimerkiksi Kupittaan palloiluhallissa ja Hartwall Arenalla. Kolmisenkymmentä henkilöä työllistävä Easyled on perustettu vuonna 2006, ja se on ollut ensimmäisiä led-valaistuksen asiantuntijoita Suomessa.
Yhteistyö alkoi yrityksen verkkosivuston uudistuksesta, ja muuntuu aina yrityksen tarpeiden mukaan. Yhteistyössä Jappiksen kanssa syntyvät niin yrityksen esitteet, messuosastot, videot kuin myös somemainontakin.
– Emme käytä oikeastaan muita markkinointikumppaneita, vaan teemme kaiken Jappiksen kanssa. Mielestäni se on kaikkein helpointa ja sujuvinta niin, sanoo Easy LEDin markkinoinnista ja taloushallinnosta vastaava Pia Kummala.
– Tekemisen täytyy olla linjakasta, ja se onnistuu helposti, kun sama toimija tuottaa yrityksen kaikki materiaalit, komppaa Jappiksen AD:na työskentelevä Sauli Laine.
Kummala kehuu, että yhteistyö Jappiksen kanssa sujuu mainosti.
– On helppoa, kun tuttu mainostoimisto tuntee tuotteemme, ymmärtää bisnestämme ja tietää, mikä menee läpi ja mikä ei! Sauli tosin välillä yrittää kokeilla jotain uutta ja erikoista, ja joskus se onnistuukin, Kummala nauraa.
– Te olette pitkän linjan toimija, jolla on vahva jalansija omalla alallanne. Te saattekin vetää omaa linjaanne ja erottua. Ei tarvitse olla samanlainen kuin muut, vastaa Laine.
Markkinointi on tärkeää, koska kilpailu on kovaa
Easy LEDin tuotteet ja palvelut ovat suunnattu niin julkiselle sektorille kuin yrityksille ja yhteisöillekin. Yksittäisten valaistustuotteiden lisäksi yritys toteuttaa valaistusprojekteja kokonaisvaltaisesti.
– Easy LED on loistava esimerkki B-to-B eli business-to-business -yhteistyöstä, jossa kaikki markkinointi ja mainonta jota teemme, suunnataan ammattilaispäättäjille, sanoo Jappiksen asiakkuusjohtaja Eija Tammi.
Jatkuva markkinointi on yritykselle tärkeää, sillä kilpailu alalla on kovaa, ja kilpailutuksissa vastassa voi olla suuria kansainvälisiä toimijoita, joilla on maailmanlaajuisesti tunnettu brändi.
Tutustu Easy LEDin valaistusratkaisuihin ja -ratkaisuihin osoitteessa www.easyled.fi
Kiinnostaako yhteistyö Jappiksen kanssa, ota yhteyttä Eija Tammeen.